Sunday 9 October 2016

Puisi Buatmu

Jika dulu hadirmu aku hilangkan
Hadirmu aku anggap satu persinggahan
Hadirmu aku main mainkan
Hadirmu aku persendakan


Maafkan aku.


Aku cetek dalam menilai
Aku lemah dalam menerima
Aku kaget dengan hadirmu
Aku lupa jiwa aku bukan milikku


Maafkan aku.


Kini, aku hilang akan mu
Aku mencari akan bayangmu
Kau makin jauh tinggalkan aku
Kau makin jauh pergi dari aku


Maafkan aku.


Aku lewat menyedari
Dan aku sesali
Aku kini bukan aku
Mencari dan meraba
Sedang engkau sudah tahan rajuk lama


Maafkan aku.


Aku korbankan hati tulusmu
Demi aku, kau banyak menjaga
Demi aku dan masa silam aku
Kau mendiam dan membiar

Maafkan aku.


Andai masa boleh diputar
Aku janji aku akan cuba memberi
Aku akan cuba membuka dan menerima
Ya Tuhan maha Memiliki
Aku tunggu jawapanMu


Demi aku, 
Jagakan dia untuk aku
Sementara dia mencari dia
Dan aku mencari aku semula


Ya Tuhan
Aku khilaf sekali lagi
MAAFKAN AKU

No comments: