Monday 7 July 2014

Tutorial Memakai Shawl *wink

Lately aku suka  sangat search tutorial memakai shawl. hihihi. nak ubah pesyen sikit. sebelum ni, aku asyik redah tudung bawal ja.. iron, pin bawah dagu, pin kiri dan kanan at bahu, siapp. so simple. 

so, rasa macam nak ubah gaya lah sikit. nak pakai tudung express, tapi rasa macam xsesuai gila dengan muka aku. so, aku cari alternatif lain. nak try shawl pulak. huhu. sekarang ni, at pasaran macam2 jenis shawl yang dijual. kat instashop, berlambak yang jual shawl. semua cantek2. hihihi. so, siapa yang tak teringin kan? 

so, di sini aku nak kongsikan tips/cara/tutorial nak pakai shawl. actually, bukan aku yang buat, tapi aku "kidnap" dari blog blogger lain jugak. huhuhu. mohon pinjam ye blogger2 sekalian. sharing is caring. ;)



yang ini tutorial dari Irine Nadia Marcello ;) Cantek kan? yang ni sesuai untuk wide shawl. simple, and cantek !





dan yang ini pulak aku "cilok" dari blog si adik manis ni, Mek Cah. Thanks Mek Cah. ;) 


And, selamat mencuba. kikiki. 



* dalam picture ni, first time aku pakai shawl. actually tu tudung bawal, tapi aku gayakan macam shawl. huhu. 

2 comments:

Anna said...

hm..skrg ni mmg banyak cara pakai shawl..creative betul orang ni.. tapi still ada yg susah nak lilit2 ni..ada yg tau lilit2 mcm i tapi kadang2 xde time nak lilit2 so time cmni best klu ada tudung express..but i don't like tudung expres..it's just not my type sbb i suka shawl-type tudung..so, i pn jumpala tudung bokitta dari Lebanon..tudung shawl yang dah siap lilit (xpayah pening kepala nak belit macamana), xpayah pakai pin ada sekali matching inner...easy to wear..ni mcm tudung express version shawl la..heheehe..skrg i pakai tudung jenis ni..biasa i beli kat this website www.myvalorem.com ...telekung bertahta rhinestone..ni baru 1st time tgk telekung camtu..so, i pun belila 4 helai..untuk my mom, my sisters and i pun nak la jugak..hehee... sume tgh ada sale..banyak jugak discount.

hazanis said...

eh baru perasan ada pic kita. :P