Wednesday 9 July 2014

Pray4Gaza

assalamualaikum beauty and handsome sekalian.

macam mana puasa anda? ok tak? hari ni dah masuk hari ke-11. Alhamdulillah. 


and pagi tadi fans Germany boleh tidur lena. yelah, sebab dah menang besar ke atas Brasil kan? 7-1. wow. aku lah salah seorang fans Germany tu. huhuhu. Tak sangka, Germany boleh jaringkan gol dalam kuantiti yang banyak macam tu. Walaupun kita semua tahu, tak ramai pun yang pilih Germany boleh layak, tapi buktinya.. Germany boleh! Salam 7-1 untuk fans Brasil. muehehehe. *panah line sikek.

and, Miroslav Klose is my kesayanganlah. walaupun sudah veteran, (muehehehehe) namun dapat pangkat baru hari ni.. iaitu Penjaring Terbanyak Piala Dunia Sepanjang Zaman. ;) I heart you lah Klose. 



okay, post kali ini bukan nak bercerita perihal WorldCup, tetapi tentang saudara Islam kita di bumi Palestin. Ma shaa Allah ! Allah menguji mereka sekali lagi. Awal pagi tadi, sewaktu umat Islam sedang menikmati sahur, saudara kita di sana diserang oleh Israel laknatullah. Allahu akbar, Allah maha Besar. boleh rujuk di sini untuk bacaan lanjut. maklumat dari bharian. http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Seranganwaktusahur/Article/index_html


semoga saudara kita di sana terus diberikan kekuatan oleh Allah untuk berhadapan dengan kekejaman kuasa zionis itu. Oleh itu, di bulan mulia dan baik ini, aku ingin menyeru kepada semua muslimin dan muslimat sekalian, sama-samalah kita mendoakan kesejahteraan saudara kita di sana. pinjamkan sedikit ruang yang ada di dalam doa anda untuk mereka. doakan kesejahteraan mereka. please. please. please. 






kuatkan anak-anak Palestin ini ya Allah. kuatkan mereka. Syurga pasti menanti mereka. T____T 

No comments: