Monday 17 June 2013

BERTEPUK SEBELAH TANGAN TAKKAN BERBUNYI

Assalamualaikum



Fitrah manusia. Kita takkan boleh lari daripada perasaan tertarik kepada jantina berlawanan. Rite?

Sebagai manusia biasa, kita mungkin pernah merasai magnet yang begitu dahsyat. Getaran hebat, desiran yang maha kuat dan sebagainya di saat kita bertemu denngan seseorang yang kelihatan luar biasa bagi kita.

Kekacakkannya, kealimannya dan pelbagai faktor lain yang tidak mencapai akal logik untuk memikirkannya kerana cinta tak ada logika.

Bermula detik itu, akan tersemat satu perasaan yang sukar untuk diungkap dengan kata-kata. Sesungguhnya perasaan itu indah. Namun, hati-hati jangan sampai ia membunuh jiwa yang suci.

Ungkapkan jika kamu mampu dan berani. Lalu melangkahlah ke level yang seterusnya. Jika kamu tidak mampu, simpanlah rasa itu. Penyelesaiannya, dekatkan diri kamu dengan Pengurnia Rasa itu. :)


#Gambar Hiasan

"Tetapi tak semudah itu. Andai aku luah, tetapi tidak terima, macam mana?"

Kalau ditolak, pasrahlah. Percayalah bahawa Allah sudah menetapkan sebaik-baik ketentuan kepada kamu. Meskipun jiwa seringkali bergetar untuk melayari kehidupan bersama si pujaan hati, namun apakan daya cintamu bertepuk sebelah tangan?

Kita harus tahu, Allah tahu apa yang terbaik untuk kita. Jika itu ketentuan-Nya buat kita. Terimalah seredhanya. 

Pendamlah rasa itu. kalau boleh, simpankan ia di dalam satu kotak hitam yang kecil, kunci rapat2 lalu buangakn kunci itu ke dasar lautan. Biarkan ia tanpa kunci agar lain kali kita tidak akan berani lagi untuk membukanya.

Ingatlah, jika hari ini kita belum menjumpai seseorang yang berhak untuk kita. Jangan kita lupa bahawa kita ada esok dan lusa. Hari itu akan tiba jua.

p/s : nantikan mini novel dari saya ya? Tittle nya belum ada.. tapi dalam proses pembikinan. Hopefully, you all enjoy it. ^_^

4 comments:

rahsia hatiku said...

ada pengalaman gini dah ko cik meyya wei..

MeyyaLee said...

hehe. hampir2 ada pengalaman sebegini rupa. hampir ya Nisa. :D

rahsia hatiku said...

haha..hampir jah ko.. nasib baik xjadi sungguh dop..lau dok mesti frust nungging la..

MeyyaLee said...

hampir pun jd ko frust jgk nisa weii.. hehe