Friday 8 November 2013

MOVIE- MIRACLE IN CELL NO.7


Now, time untuk review movie! Actually cerita ini dah lama ditayangkan, namun semalam baru cikra berkesempatan untuk menonton. One of an awesome movie  ! cikra bagi five star. ;) Kalau you all tak percaya, boleh tengoknya sendiri then baru boleh judge cerita ni best or tak? ;)

Miracle in cell no.7 ni salah sebuah cerita Hangul a.k.a Korea. Ramai yg salah paham, katakan yang apalah korang ni, dah nak jadi k-popers sangat ke? takkk ! ini adalah sebuah cerita yg terbaik bagi cikra. tak bias gara-gara cikra is one of the k-pop lover. tapi, silaplah kalau orang judge the book by its cover. kena selidik dululah kan, apa kandungan cerita ni.
And peringatan untuk orang2 yang berhati lembut and agak sensitif, sila sediakan tisu dalam kuantiti yg banyak. hihihi. sebab akan ada banyak scene yg akan menyentuh hati kamu semua. ;))


Latar belakang cerita ;

Ini cerita komedi and berlatar belakang nilai kekeluargaan and lebih lanjut lagi, kasih seorang ayah pada anak, and kasih seorang anak pada ayah. Ayahnya menghadapi masalah mental dan dituduh membunuh seorang kanak-kanak tanpa usul periksa. Akhirnya dia dipenjarakan. Tapi, dia bernasib baik kerana kawan2 dalam cell means cell no.7 tu baik and sanggup tolong dia untuk pertemukan dengan anaknya.

Yesung, anak cerdik yang berumur 6 tahun dan sangat2 menyayangi ayahnya sanggup melakukan apa saja untuk berjumapa dengan ayahnya. Saksikan telatah lucu mereka semasa kalut"menyembunyikan" Yesung dari pengetahuan warden penjara. Dan saksikan lebih lanjut juga untuk mengetahui nasib si ayah.. dan bagaimana pula dengan Yesung? Adakah dia akan terus berada di rumah anak yatim? atau ada pemilik hati yang murni dan sanggup menjaga anak cerdik ini ? dan bagaimanakah kebenaran di sebalik pertuduhan itu? adakah si ayah benar2 membunuh dan merogol kanak-kanak perempuan itu ? saksikan kesudahannya okay? Cikra tak nak bercerita lebih lanjut.. hehehehe

Sehingga ketemu lagi ;)


No comments: