Tuesday 26 February 2013

[ HEALTH] Joging Amalan Menyihatkan

Assalamualaikum..


Kebelakangan ini dalam kalangan kawan-kawan aku seantero USM ni duk sibuk pasai nak kuruskan badan. al-maklum sajalah, sebulan cuti duk rumah xde buat apa.. maka badan dengan bangganya dapat menyimpan begitu banyak lemak. Oleh itu, kami semua pakat duk belawan nak kuruskan badan.. Lemak yg ada ini memang tak tertanggung dah. Pakaian yang elok jadi tak elok, kena catu semuanya. pakai yg mana lega2 and loose sahaja. apa ke hal der?

#antara dialong yg dibualkan. muhung!
Mulalah kami merancang amalan pemakanan, tapi tak tahulah boleh bertahan sampai bile.. entah esok entah lusa. Seminggu ini boleh lagi makan nasi sekali sehari .. di sebabkan duit PTPTN xmasyukk lagi.. tunggulah 2/3 hari lagii.. haaa! kita tengokk sapa yg akan larang pantang..
aku mungkin. adeh! susah woo nak turunkan berat badan.
bila dah jadi macam ni.. adeh~ #mengeluh sorang diri. 

Lalu petang tadi, selepas solat asar, aku dan 3 orang kawan aku lagi pakat
duk rancang nak keluar joging kat stadium USM. 
gigih dan nekad! 
akhirnya, keluarlah kami berempat.. 

5 laps doe kami pusing stadium tu.. 
hap-hap penat! tapi itu semua kami tolak tepi, kerana sudah nekad mahu kurangkan
berat badan dan yg paling penting sihat walafiat. lemak kat lengan ni dah macam hape.. simpan 2/3 bulan lagi
dah boleh upgrade jadi muscle. kalah Jong Kook.. ~teheee~

#Korang bangga tak aku berjaya habiskan 5 laps untuk hari ini?
tolonglah berbangga untuk aku..
clap-clap sikit. haha!
publisiti murahan je aku ni.. *tampar muka sendiri.

meh la aku nak cerita macam mana aku habiskan 5 laps larian tadi..

#kalau ikutkan dari penelitian dan bukti2 yg kukuh.. 5 laps yg aku
berjaya habiskan pada petang tadi adalah dengan berjalan kaki, bukanlah berlari.
kwang3. tak larat weii.. 
200 meter berlari2 anak.. 200 meter lagi jalan kaki dengan santainya sambil bergelak ketawa
tengok orang lain berlari-lari. ngoks kan? hahaha. 
aku lettew! 
dan begitulah seterusnya sehingga tamat 5 laps..
tapii, Alhamdulillah, akhirnya jalan pertama sudah berjaya aku tempuhi.



Tapi, dia dah mula rasa.. dah mula rasa.
rasa apa? lemak2 berkurang?
takde maknanya cikra oi!!
ini haaa.. dah rasa dah lenguh2 kaki.. adeh!
1st memang macam ni.. kalau pergi joging lagi esok petang
in shaa Allah, hilanglah lenguh2 kaki ni..
winx3!

yang paling tak boleh blah sesangat, balik je dari joging terus serbu kafe tapau
kue tiaw tomyam! hah! nak kurus macam mana ni weii??
tapi, xpe.. bukannya makanan berlemak kan?
#nak jugak cari excuse.kuang asam!

Pixa 1st year : masih lagi maintain, terutamanya tang pipi

Terserlah tang pipi. selamat datang si pipi pau!
 #Moral of the story.. please, amalkan pemakanan yg sihat. selalu keluar exercise
jangan
asyik duk on9 dan mengadap benda2 yg mendatangkan lagha! 

Thanks for reading this entry. Bye3!

2 comments:

Norfazwin bt Majid said...

amboi..mentang2 g joging hari nie hikhik

MeyyaLee said...

ngeh3!.. sngt 1st day.. esok lusa blum tentu lagi.. kweng3.