Wednesday 27 March 2013

[ LIFE ] tHe Hectic Week in the WORLD

Assalamualaikum

hye.. rindu gila aku nak geledah blog Fatin Liyana, al-maklumlah
sudah lama beliau tidak menghupdate. tiap2 hari kot aku bukak blog dia.. tapi tak ada
entry yang terbaru pung!
taraaaa! zup! chek blog dia hari ini, 2 entry terbaru daripada beliau. hehehehe 
#senyum kepuasan# ..
terubat jua rinduku pada entry2 beliau..
rindu sama tulisan Fatin Liyana :)





Ok.. entry kali ini aku tak bermaksud nak bercerita perihal Pating pung!
Saje je.. nak gtau betapa aku rindukan hasil tulisan beliau.. maka tertype lah intro pasal
dak Pating itu.. :P


Well.. minggu ini minggu ke-6 pembelajaran aku di USM.
Ma shaa Allah! Tuhan sajalah yang tahu betapa banyak 
gilos kerja2 yang perlu aku bereskan sebelum mengangkat kaki dengan bergayanya pulang 
ke kampung pada 5 April nanti..
memang ah syok mikirkan pasal balik kampung..
tapi, azab yang aku kena hadapi adalah selama dua minggu sebelum 
ku jejakkan kaki ke kampung! 
p.e.r.i.t! s.a.k.i.t! s.e.k.s.a!
kerja berlambak. sungguh! aku tak muhung!
menggunung tinggi. walaupun sudah ditarah, tetapi masih lagi berbaki.
masih tertinggal, dan memang perlu disiapkan dalam kadar yang segera.

Oleh itu, aku umumkan minggu ini adalah minggu yang sangat 
HECTIC.
memang minggu yang sangat hectic. sampaikan naik gilos aku dibuatnya..
everyday aku mengadap kerja. kejap menaip esemen... kejap aku ke bilik kawan untuk lakukan 
discussion.. takpun siapkan laporan.  
memang tak menang tangan nak hadapai..

Oke, memang tak dahsyat mana pun kehidupan aku.
ada je orang cakap hidup aku ni tak adalah rumit sangat..
orang lain pegang jawatan yang tinggi melangit tu, 
banyak lagi tanggungjawab dan kerja yang mereka perlu selesaikan..

Yelah, aku bercakap ni bagi pihak aku. diri aku.
tak adalah aku merujuk pada sesiapa
ataupun membandingkan diri ini dengan sesiapa...
so, dis is my story.. :)

Apabila dalam keadaan macam ni.. rasa macam nak give up je.
packing barang, balik rumah! setel!!
tapi, betul ke setel? kang kena repeat paper.. kena extand.. mau??
tak nak kan? 
jadi, aku usahakan jua sehabis mungkin.. sedaya mungkin.. 

Kekadang macam nak tersungkur jaa .. T_T
Tapi.. terngiang-ngiang kata-kata ibuku di gegendang telingaku ini..
"Da.. ngaji bia sungguh.. kito ni ore susoh.. kalu kito tak tolong diri kito sendiri,
sape lagi nok tolong... "
tersentap dengan kata-kata ibuku.. aku bangkit dengan semangat baru..
satu2 aku tempuhi. bermula pada ISNIN.. aku berjaya habiskan satu presentation, iaitu
HST327. Alhamdulillah setel.. hari ini SELASA, aku berjaya habiskan presentation yang kedua, iaitu PPG317. Alhamdulillah setel juga.. syukur Alhamdulillah. Tuhan berikan kekuatan kepada aku untuk tempuhi hari2 yang penuh berliku.. hari ini juga aku kena mengadap test HGF227.
Walaupun 5% sahaja test tersebut, tetapi sangat penting. aku lakukan sekadar yang termampu sahaja.
Then, tugasan lain masih menanti..
1- Laporan HGG 250. baru 50% progress gerak kerja.. dan aku akan berusaha siapkannya sebelum due date tiba..
2- Esei HGF227. progress 10%. masih jauh untuk dikejar dan due date semakin mengejar aku.. aku akan kuatkan lagi kayuhan aku..
3-Esei HST327. langsung tak ada progress. esok baru nak mulakan perbincangan.. namun begitu, aku akan berikan usaha yang terbaek.
4- Next week ada satu lagi presentation iaitu HSM318. masih belum lakukan gerak kerja.. :( T_T
5-Laporan pembentang PPG317 siang tadi juga perlu diserahkan pada minggu depan. akan aku usahakan jua.. T_T
# menitik ayaq mata weiii.. banyak gilos kerja.. 

#Ya Allah.. kau kuatkanlah daya usaha aku. T_T

fighting!
Thanks for reading this entry dear .. :)


No comments: