Friday 13 December 2013

11.12.13


Semua duk sibuk dengan tarikh 11.12.13 tuh. Aku pun tidak terkecuali, nak jugak menjoinkan diri, walhal entah pape. Motifnya langsung aku tak nampak untuk apa? wakakakaka ! senang sangat terpengaruh.

Satu saja yang aku boleh katakan di sini, sesiapa yang nak save the date tarikh ini adalah untuk senang ingat pada masa hadapan. satu tu je alasan yg aku nampak. Sama jugak dengan tarikh 10.11.12 tahun lepas, semua berebut2 nak mengabdikan segala momen terbaek untuk tarikh itu. Aku pun dah lupa pada tarikh 10.11.12 itu apa yang best momen aku dapat ? entahlahh . . . . . krik krik krik

Berbicara tentang tarikh 11.12.13 ini, online facebook as usual, tudiaaaaa berlambak friend (facebook) update status dengan memberitahu segala momen mereka pada tarikh tersebut, ada yang bagitahu tarikh ini cantek untuk dijadikan tarikh kahwin lah. Eh, bukan tahun lepas 10.11.12 tu dah cakap benda yg sama ke ? aiguyaaaa, apa ni bang ? pandai sungguh mengayat ye.. jangan jangan , banyak hati yang merana nanti.. (lari topik, kejap!)

Okelah, tahun ini aku tak nak terlepas momen yg boleh diabdikan untuk tarikh 11.12.13. Save the date ! Tanggal 11.12.13, aku dapat satu berita baik, TAHNIAH dan TAKZIAH untuk diri sendiri. muehehehehe. Keputusan penempatan LATIHAN MENGAJAR keluar pada tarikh tersebut. syukur ALHAMDULILLAH. Terima kasih Dr. J. ;)

Eh eh kenapa TAHNIAH dan kenapa TAKZIAH ?
TAHNIAH sebab segala penantian anda telah berakhir dan segala pertanyaan sama ada dapat atau tak sekolah yang di apply itu sudah terjawab. ALHAMDULILLAH, TAHNIAH cikra ! usap-usap kepala sendiri.
Then, kenapa pulak dengan TAKZIAH ? TAKZIAH untuk anda cikra. Besar oit tanggungjawab nanti. Kena mula berfikir teknik dan kaedah yg sesuai untuk mengajar nanti. Kena mempersiapkan diri untuk segala tekanan dan desakan "15 minggu" keramat itu. wahh ! acano ? nak TAHNIAH lebih atau TAKZIAH lebih ?
dan bersediakah kamu cikra untuk mengajar? untuk berada di dalam kelas, dengan "jengahan" daripada pensyarah selama tiga kali itu? Apa idea baru yang kamu nak bawa cikra ? Jawab cikra, jawab !

Allahumma yassir, wa laa tua'ssir ;)

No comments: