Monday 23 December 2013

MERAPU MERABAN

ASSALAMUALAIKUM

slot hari ini : merapu bin meraban. dah lama tinggalkan dunia belog ini. winduu winduu winduu nak mencoret kat sini. windu memang windu tapi tak tahu nak mencoret benda apakah di sini. lalu tercetuslah idea merapu meraban ini. wihihihi !


FIRST . cik kiah nak exam tak lama saja lagi. lebih kurang 10 days lagi. waaaa ! gedeba. sesi belek-belek esemen dan mencari nota baru saja bermula. macam biasa, on your mark, geset goooooo dan berlari dalam kadar 0.1 km/h. sakit hati betol ! cik kiah memang suka study last minute. lepas tu mulalah menyesal tak sudah. 6 sem dah macam ni, so untuk sem ke-7 ini memang tak pelik lah. tradisi yang sama. harap maklongggg ! tolonglah sesiapa yg boleh datangkan kesedaran pada cik kiah. tuluuun tuluuuun . 
walaupun sem last berdepan dengan exam, namun paper masih lagi sama. cik kiah perlu menanggung bebanan unit yg teramat berat. 4 paper sem ni ! urghhhh ! 3 paper MAJOR, kau mampu ?? cik kiah major sejarah. Jadi tak jadi, memang cik kiah kena pulun baca, baca dan baca serta hafal jugoks ! huk aloh . . .

SECOND : cik kiah baru balik dari kampong ! sonok ado kat kampong. bab makanan tak usah di katalah, macam raja aku dilayan. nak makan ubi kayu, nenek aku tolong carikan. nak makan ikan sungai, abah, adik aku tolong carikan. itu biasa.. ! heaven aku ada kat kampong selama seminggu ! mak aku pulok masak macam-macam. anak dia bangun lewat pun dia tak marah ! waahahahahaha. gilo. Bila aku nak sedar diri ni oit ? Awal Feb nanti kakak aku dah nak kahwin. wuut wuut, tinggallah aku sengsorang PUTERI dalam keluarga. macam aku je kena ambik alih tugas kakak aku di rumah. dia pandai masak, aku ? hmmm. keLAUUUTTT !

THIRD : cik kiah bengang dengan iklan di youtube ! mengalahkan iklan tv3 ! Iklan yang berdurasi 5 saat cik kiah boleh terima lagi.. tapi, hingga berminit-minit, sorry, cik kiah tak layan ! Cik kiah bukak youtube nak cari hiburan, bukannya nak mengadap iklan ituuss. harap maklongggg . Bukan apa, cik kiah ni bukannya suka sangat mengadap iklan tu.. laammmaaaa. kalau setakat 5-10 saat, akal cik kiah masih boleh terima. 

FORTH :  cik kiah bengang kuasa empat belas dengan real player downloader! asik buat hal je. dah install yg baru, tapi masih tak boleh nak mendownload. convert pun sama. certain video saja yg boleh convert ! gerem gerem gerem lah macam ni. 

FIFTH : cik kiah heran dengan diri cik kiah. eh, macam mana boleh terjatuh cinto dengan EXO nih. ini ke arah k-pop sikit yow ! heran heran. bukan apa, cik kiah ni mungkin 3/4 saja kot minat k-pop. layan certain axtiviti k-pop je. wahahaha! eh, suka hati kita lah, dah memang minat kita macam ni. sebelum ini, cik kiah memang sangat tak minat dengan group artis k-pop yg mempunyai bilangan ahli yg ramai. contohnya, SUPER JUNIOR (SJ), SNSD. susah nak ingat nama dorang. muka dan raut wajah dorang lagilah susah cik kiah nak ingat. haaa, ini satu lagi group baru yg muncul, EXO berada di bawah naungan syarikat rakaman yg sama seperti SJ dan SNSD. ramai jugak ahlinya.cik kiah pun tak tahu berapa orang. wahahaha. yg paling penting, cik kiah boleh terjatuh minat dengan kumpulan ini. lagu-lagu dorang best !


EXO 

cik kiah suka TAO ! aummmm. hukhukhuk.

TAO

Muka dorang sejibik suma nya. cik kiah tak kenal. jangan tanya lebih lanjut. :P Jom layan lagu mereka yg best. 1- GROWL 2- WOLF. cik kiah suka dua2 lagu ni.

LAST but not LEAST : doakan kejayaan dan kecemerlangan cik kiah ye. semoga cik kiah berjaya menjawab soalan exam nanti dengan jayanya dan memperoleh result yang THORbaek ! Aminnn. ;)

No comments: