Friday 2 August 2013

Blogger Kegemaran

assalamualaikum 

Salam 24 Ramadhan my dears. 

Kita berbicara tentang topik santai2 lah dulu petang2 macam ni ya.. 

Al-kisah suatu ketika dahulu, aku ni xdelah celik IT sangat. nak menaip at computer teragak2 giler.. 
almaklum sajalah anak kampung. kenal computer bagai ini di cybercafe saja. Sesambil siapkan buku skrap yg memerlukan tulisan bertaip, maka kenallah aku dengan computer ni. proses pengenalan IT aku bermula di CC. hehehehe. 

Lepastu, bila dah umur awal 20-an, dapatlah laptop sebijik, itupun abah aku yg belikan. Terbukalah sikit mata ini dengan perkembangan IT. Walaupun tak banyak ilmu yg aku perolehi, tetapi bolehla daripada tak ada langsung kan? Boleh lah aku gunakan microsoft power point, microsoft word etc ... 

Bila dah mula kenal IT ni, mulalah aku menulis dan berblogging. Sebelum ni aku tak tahu pun apa itu BLOG or BLOGGER or BLOGGING. Lelama aku meneroka, dapatlah sedikit ilmu.

Nak kata aktif, xdelah aktif. bolehlah untuk puaskan hati sendiri. Follower pun terdiri daripada kenalan terdekat saja. Alhamdulillah.

Dalam masa berblogging ini, blogger2 yg menjadi feveret selalu saja menarik mata aku untuk menerjah blog mereka. Kalau boleh, aku tak nak ketinggalan langsung update2 terbaru mereka. 

Blogger yg paling aku suka ialah Fatin Liyana dan Yuyu Zulaikha. Mereka berdua inilah yg menjadi kegemaran dan kesukaan aku.

Blog mereka bagi aku sangat menarik. Ada inputnya yg tersendiri. Update2 mereka itu terdiri daripada aktiviti harian mereka sebenarnya. 

Mereka ini juga pernah keluar di kaca tv tau ? Wauu! menarik kan? femes jugak mereka ni. Aku pernah lihat Yuyu Zulaikha dalam rancangan Hijab Stailista. Comel saja Yuyu ni. kiut miut gituu.. 
tehehehehe ;)


Selain daripada Yuyu dan Fatin, aku juga follow blog Irine Nadia Marcello. Blog Irine ini pun menarik.. 




Ini link blog2 mereka. Silalah menjengah ya. hehehe.


No comments: