Friday 21 December 2012

Sedang membelek2 blog Fatin Liyana



=) Assalamualaikum .. salam sayang untuk abang2-kakak2-adik2-makcik2-pakcik2.. (Eh, ayat macam budget femes kan. :D)

#Usai menonton Running Man yang memang tak jemu langsung untuk ditonton. ini kalau dengar dek Cikwin confirm2 dia gelakkan aku sepuas2 hati beliau ni.. ~tehehe~ peace cikwin! V

#Bila dah boring menengok RunningMan, maka saya bukak new tab kat Mozilla and laju je tangan ni masukkan emel and p/w, apa lagi haa, nak menaip kat sinilah. :P

Sambil2 itu mata ini duk belek2 blog Fatin Liyana. 
Semua orang kenal Fatin Liyana kan? Blogger terkenal tu beb! Dia pelajar medic. *Bangga* Hamboih, bertuah betul dia kan? boleh pergi obersea. Korea.Indonesia.Singapura. 
Wahh! Beruntung sungguh dia. 
saya bila lagi? 
hmm.. in shaa Allah satu hari nanti.

Curi gambar Fatin Liyana kat Google Images ;)

Seronok je baca entry's dalam blog dia. ayat sempoi gila, xdelah nak menjaga sangat 'tatabahasa'nya. haha. SEMPOI. (thumbs up.)  yang aku paling seronok bila baca entry dia pasal 
segala ceruk yang ada kat Korea. 
Wah! Daebak. bilalah aku nak merasa pengalaman 
sama macam beliau. having an exciting life in obersea. 
teringin lah nak travel macam dia. pergi jauh2 kan.. 
waahh.. alangkah seronoknya. memang. 
memang ini angan-angan saya dari dulu.
 tapi sampai sekarang masih lagi tak tercapai.. bukan apa, banyak sangat 
kekangan yang terpaksa dihadapi. 
so, wahai hati hope boleh bersabar untuk seketika. ;)

In shaa Allah, ada rezeki nanti, saya akan travel ke segala 
ceruk pulau yang ada kat Malaysia ni dulu. 
itu yang first nya. habis semua pulau kat Malaysia
 saya jajah, kemudian bolehlah nak lebarkan sayap ke obersea pulak. 
ceeewaaah! 
Macam seronok je kan? 
Please ye, doakan untuk saya biar saya punya kemurahan rezeki. 
Aminn..Aminnn.. 
Tak boleh bayangkanlah perasaan bila 
naik flight nanti.. waaa... confirm2 sonok kan?? Yeaaayyy2..

Yelah, saya ni anak kampung je. mana pernah naik flight segala bagai ni.. nanti bila dah berkeupayaan dari segi kewangan dan dikurniakan kesihatan tubuh badan yang mantop, in shaa Allah, travellah nanti ya.. ;) Hopefully.


Peta Korea. Wait for me Korea ;)

#Sempat lagi google tempat2 menarik di Korea. bila dah semangat ni lain kan? hehehe. untuk masa sekarang ini, pakcik google memang sangat membantu. apa2 yang saya nak tau pasal Korea, maka google lah tempat utama yang saya tuju. >_<

#Antara tempat menarik yang ada di sekitar Seoul :
 1)Namsan Tower : dapat menikmati pemandangan indah seluruh bandar Seoul, dan juga boleh merasai pengalaman hebat menaiki kereta kabel untuk sampai ke Namsan Tower
Night view of Namsan Tower. Wow!
Cable car to Namsan Tower.
 #Gambar ihsan dari Google. ;)


2)Namdaemun Market : Pusat perniagaan tradisional Korea yang terbesar, tempat yang wajib dikunjungi oleh sesiapa sahaja yang pergi ke Korea, boleh dapati barang2 dengan harga yang murah
3)Nami Island : hah! tau tak pulau ini terkenal dengan apa? Lokasi drama Winter Sonata kan?
4)Itaewon : Masjid untuk umat Islam terletak di sini
dan banyak lagilah.. nanti kita pergi dan merasainya sendiri, k. :)

~Wasalam~ 




2 comments:

Norfazwin bt Majid said...

hoish ha3 lawak

MeyyaLee said...

Hehehe. mmg khusus mention nama cikwin. :P