Monday 31 December 2012

Aku bangga dengan Kau, DiQ!

Assalamualaikum..


 hye u ollss! I ollss nak menaip kat sini petang ni. 
Memandangkan otak dah tepu kerana i olls stady hari ini.. hehehe. maka i olls nak menaip lah kejap.
Ish! Xhabes2 dengan sindrom 'i olls' 'u olls' ni.. hehe. #winx#

Nak dijadikan cerita, tengah hari tadi, lebih kurang pukul 1 petang, waktu tempatan
kakak di kampung mesej kepada tuan hamba dan bagitahu yang adik bongsu tuan hamba di kampung
terima result SMU (Sijil Menengah Ugama) -barangkali. Maaf. Bakal guru ini masih lagi cetek ilmu..
Adik bongsu aku tu sekarang tingkatan 4. In shaa Allah tahun depan.. bersamaan dengan esok
dia akan masuk ke tingkatan 5. Amek SPM lah pulak dia tahun depann.. 

Lalu berkatalah kakak : Adik dapat Jayyid! Wah! Apa tu?? Aku pun tak tahu.
Al-maklumlah..aku dulu sekolah menengah.. adik aku sekolah agama.
Yang aku tahu tahap paling tinggi dalam SMU ni MUMTAZ. hehehe. 

Aku tanyalah dengan kakak. Jayyid tu pangkat berapa? Lalu akak aku pun bagi brain wash
sikit dekat adik dia yang tak berapa nak cerdik sangat ni. tehehehe.

"Macam ni... yang paling tinggi Mumtaz.. then Jayyid Jdan( aku pun tak tahu Jdan tu apa.. hehe.. bahasa SMS. hope korang paham.) then Jayyid, then Makbol then Rosib.. Rosib tu kira macam tak lulus lah.." Penerangan kakak aku. 
*Oh.. aku angguk2 kepala, tanda paham.*
Wah, kira hebat jugak ah adik aku.. dapat Jayyid. wooooo.. tak sangka sungguh. bijak jugak kau dik. hehehehe.. Alah, kalau budak2 yang amek STPM, dapat Jayyid tu lebih kurang macam dapat band 3 ah dalam MUET. Got it? =)

Ada je budak2 sekolah dia yang dapat Mumtaz.. tapi bukan adik aku lah. walau apa pun.. aku tetap bangga dengan adik aku. Wah! #clap-clap#

Inilah adik bongsu aku. Bongsu tapi paling tinggi. Hehe.
#Aku terus mesej kat dia. mesej je. kakak kau ngah jimat kredit ni. al-Maklumlah hujung semestar ni.
semua benda yang ada kaitan dengan duit kena catu. huhuhu.

"Tahniah dik. Dapat Jayyid tu!" Bunyi mesej aku. Pendek je dia balas .."Terima kasih." 
Malu lettew. Hahaha. then adalah aku tanya dia itu dan ini.. bla.bla.bla.
Last skali aku tanya.. nak hadiah tak?
Dengan selumber badaknya adik aku ni menjawab.."Nak jugak." haha.
Memang sah! Muka tak malu. macam kakak dia jugak. 
#Niat di hati memang nak bagi hadiah pun.. tapi aku nak rahsiakan apa hadiah yang aku patut bagi kat dia.
Hadiah pun macam kena beli yang cukup2 budget je. al-Maklumlah.. kenalah paham Diq oi.. kakak mu ini sudah kering kontang fulusnya. hahaha. :))


3 comments:

rahsia hatiku said...

hahaha..like sister like brother... sama2 hebat g2..

MeyyaLee said...

hehe. xdelah nisa. siapa yang usaha. dia yang akan dapat.
samalah macam nisa jugak kan??

rahsia hatiku said...

sye mana ada hebat.. kita org biase je, rupa pun xde.. hehe (taching la plak)