Saturday 1 March 2014

MASIH DIBERI KESEMPATAN

Assalamualaikum 

Before this, mulut asyik membebel dengan jayanya, "bilalah aku nak dapat masa hujung minggu yg berkualiti ni?" pot pet sana pot pet sini. Akhirnya, tanggal 1 Mac 2014, aku berjaya mendapatkan a quality time tersebut. Walaupun tak dapat menghirup udara segar, merasai belaian lembut angin pantai, bercanda di tepi tasik, tetapi cukuplah dengan santai2 di rumah saja. Alhamdulillah. ;)

Kini baru aku mengerti, susahnya untuk memperoleh peluang mendapatkan waktu hujung minggu yang sangat berkualiti apabila diselubungi oleh tanggungjawab besar di bahu. Susah ! susah ! Ini baru praktikal, bukan alam pekerjaan yang sebenar lagi. Kadang2 aku kesian tengok kakak2 cikgu di sini, terkejar sana, terkejar sini. Mana nak uruskan anak2 lagi, suami lagi, hal rumah tangga lagi, hal sekolah lagi. Oh mai ! Aku mengerti, aku paham. Mulalah nak regret, menyesal tak hargai zaman2 muda dulu, waktu hingusan. waktu mak suapkan nasi, waktu mak sikatkan rambut, waktu abah bawa naik motosikal pusing kampung, waktu pergi kedai ditemani kakak, waktu main pondok2 dengan sepupu, waktu kayuh basikal ke sekolah dengan adik. Yess, I'm regret !

Apabila diberi kesempatan ini, even 2 days only, tetapi cukuplah daripada tak ada langsung. Alhamdulillah. Hargainya masa hujung minggu ini dengan sebaik-baiknya.


Keep calm and enjoy the weekend ! ;)

No comments: