Friday 16 May 2014

Langkawi - Day1

assalamualaikum 


Finally, apa yang dihajati tercapai jua. Alhamdulillah. hihihihi.
Plan dari awal dengan Muncoi untuk habiskan saat-saat akhir bersama-sama akhirnya tercapai jua and our destination is Langkawi Island. hohohoho. 


10Mei 2014, kami memulakan pengembaraan geng Muncoi ke Pulau Langkawi. Seawal jam 8.30 pagi, kami ber-6 berkumpul di stesen bus Sungai Nibong dan menaiki bas dari situ untuk ke Kuala Perlis. Semuanya kami lakukan sendiri. and terbukti, the power of women berkesan. hihihihi. 


Lets rock it girls. 

And around 12pm, kami tiba di jeti Kuala Perlis. Kalau diikutkan, kami dijangka tiba lebih awal, namun memandangkan bas yang kami naiki tuh ada problema sikit, so sabarkan hati sajalah. huhuhu. 


Tiba di Jeti Kuala Perlis, kami cepat-cepat ke kaunter tiket untuk beli tiket feri.. and tiket kami untuk ke Langkawi tepat jam 1.30 petang. so, dikesempatan lebih kurang 1jam yang berbaki, kami segera halakan langkah ke kedai makan. lapiaqqq gila. hahaha. breakfast makan roti gardenia bilis je, mana nak tahan. mihmihmihmihmih. 



Flawless sangat kan muka sengsorang. huahuahua. 

Lebih kurang 1.35 cenggitu kami menaiki feri ke Pulau Langkawi. excited ! sengsorang senyum lebar kemain. padahal dalam hati dup dap dup dap. hihihihi. 


and bila dah sampai ke tanah Pulau Langkawi, cikda cepat2 call cikgu Bahari. Eh, siapa pulak cikgu Bahari tu? ;) cikgu Bahari ialah orang yang 'bertanggungjawab' untuk transport dan tempat tinggal kami. Kami sewa room stay dan kereta dengan cikgu Bahari. hihhihi. so, dengan menaiki kereta cikgu Bahari yang kami sewa, kami bergerak ke room stay kami. and, the fee is berbaloi-baloi lah untuk kami yang mengikuti trip tanpa pakej tuh. macam yang aku katakan tadi, semuanya kami rancang sendiri. tak ikut pakej pun. mihmihmih


nampak tak ke-excited-tan kami di situ. huhuhu ;)
sampai ke room stay, kami cepat-cepat solat zohor and tunggu asar terus. then, cepat-cepat siap.. tak nak tunggu lama.. kami terus explore pulau tersebut. kami  menginap di room stay cikgu Bahari di Kuala Triang. ;)


kemudian, kami terus ke pekan Kuah. nak shopping katanya. hehehe. kalau sebut tentang Pulau Langkawi, maka terkenal dengan coklat kan? wahhh, memang syurga coklat betollah. rambang mata. nak beli semua kalau boleh. kikiki. tapi akan over the budget pulak kan? so, berpada-padalah dalam membeli belah tuh. 


untuk first day tu jugak, kami plan nak buat 1 game. and, untuk aku its such a memorable games. kami diberikan wang rm15 per person and kena beli hadiah or something yang dalam lingkungan budget tersebut or boleh lebih, tapi tambah duet sendiri lah. then, hadiah yang kami belikan tu, adalah untuk exchange sesama sendiri. wohohoho ! satu kelainan. at least, we got something untuk di bawa pulang di samping the sweet moments selama 4 tahun bersama-sama. ;)

setelah pusing satu pekan Kuah tu, kami solat maghrib and terus cari kedai makan. semamangnya lapar tahap terok sangat. selesai semua tuh, kami cari port, yang kengkononnya nak buat exchange gift tu lah. tapi, hampeh.. tak jumpa port yg sesuai memandangkan kena fikirkan soal keselamatan juga. and lastly, kami pulang ke room stay. 


acara exchange gift tu kami jalankan di room stay. xdak port yang kengkononnya nak cari yang damai, ada angin sepoi-sepoi bahasa. xdakk ! angin kipas ja yang ada. hihihi. then, malam tu jugaklah kami buat sesi luahan hati untuk tempoh 4 tahun bersama. segala inti pati sesi luahan rasa tu, biarlah kami yang simpan dan kenang sampai bila. 


konklusi untuk first day is, walaupun penat, tapi sangat enjoyy !


tunggu next entry okey. byee ;)



No comments: