Tuesday 2 July 2013

Impian Melampaui Batas

Assalamualaikum

Setiap orang mempunyai impian melampaui batas. Kan ?
Tidak terkecuali dengan diri ini.
Impian ini bukan rahsia, malah ingin diuar-uarkan pada dunia.



Okay ? Bicara tentang impian, impian biasa2 kita apa ya, nak punya kerjaya sendiri, punya keluarga bahagia, punya rakan yg memahami, dsbnya. Ia kebanyakkannya berkisar kehidupan seharian.

Kalau bertanya pada kaki novel suda pasti impian mereka ingin mengumpul seberapa banyak koleksi novel yg ada di pasaran. Kan ?

Kalau bertanya pada kaki muzik, sudah pasti impian mereka untuk menghasilkan muzik yg paling terbaik dalam hidup mereka, tak pun ingin menghadiri konsert mana2 artis pujaan mereka. Kan?

Kesimpulan kecil yg boleh dibuat, setiap orang mempunyai impian dan keinginan masing-masing.Tapi, sekarang ini aku nak berbicara tentang impian yang melampaui batas dan sangat luar biasa. muehehe ! tapi tak tahu lah pada pandangan korang impian aku ini melampaui batas atau tidak ...

*Impian melampaui batas ini tertakluk pada terma dan syarat diri korang sendiri. bagi aku, inilah impian luar biasa aku :

~Impian aku nak pergi melancong jauh means oberseas ! Eleh, biasa saja tu. Melancong je pun, apa yg luar biasa sangat ?

Impian aku nak pergi melancong jauh2 ke tempat yg takde orang kenal aku, then aku ke sana sensorang saja dengan memikul beg galas yg besar gedabak ala2 traveller tu. Korang dapat imaging x ? Waa.. baru best kan ?

Tapi, kenapa aku menggelarnya impian melampaui batas ? Mudah saja alasannya.. kerana sebelum ini jika aku mahu ke mana2 pasti aku akan ditemani oleh seseorang, tidak kiralah, mak, abah, adik2, or kakak, or kawan2 aku sendiri. Tidak pernah aku ke satu2 tempat tanpa ada orang yg menemani aku. 

Biarlah apa yg difikirkan org lain, alah, takde lah luar biasa sangat impian dia ni.  but, bagi aku impian itu memang luar biasa dan melampaui batas. Bayangkan, jika aku travel ke oberseas seorang diri dan ke negara yg takde seorang pun yg mengenali aku. Aku dah boleh bayangkan, betapa seronoknya. muehehe ! Peliks, kenapa pulak nak seronok.. 
Seronok lah, b'coz impian luar biasa aku itu tercapai kan ? hehehe

Eiffel Tower ;)
Aku ingin ke Makkah tul Muqarramah sensorang diri, ingin ke Madina tul Munawwarah sensorang diri. Semuanya aku ingin pergi sensorang, taknak ditemani oleh sesiapa pun. 

Persoalannya di sini, berjayakah impian luar biasa ini ? 

Jawapannya : wait and see. ;) 
Tiada sesiapa pun boleh meramal apa yg akan berlaku pada masa akan datang. 

Pasti ada yg berfikir, kekangan yg mendatang pasti banyak. bagaimana dengan tanggungjawab terhadap keluarga dan kedua-dua orang tua ? Takpe, aku akan explain everything to both of them. form A-Z. In shaa Allah. 






No comments: