Monday 20 January 2014

ROBEK


"jangan terlalu mencari kesempurnaan, tetapi belajarlah menerima kekurangan"


tapi, aku terkezutt tahap kuasa enambelasjuta kali. yeke dia macam tu? pakai rantai leher? what ?? oh no. my crush. eh, sempat lagi nak crush bagai. actually not my crush, but someone yang tersangat relate dengan kehidupan aku selepas ini. maybe. hmmm. entah!

aku speechless ! for what dia pakai rantai macam tu? macam yang dikatakan seperti ayat di atas, "jangan terlalu mencari kesempurnaan, tetapi belajar menerima kekurangan". yes, aku cuba mengurangkan kesempurnaan and belajar menerima kekurangan, tapi, its too obvious. rantai dileher and ditangan itu untuk apa?okay, kalau he's smoker, maybe, maybe aku boleh pertimbangkan lagi. but, that rantai. oh no, assesori ke bang? aiguu.

tetapi, aku terfikir balik, oh maybe he's tak suka aku yang gila2 minat k-pop. yeke, aku gila2 minat akan k-pop? tak kut! selami dalam-dalam dulu bang. oih, entahlah. payah kalau aku yang tanya and aku sendiri yang jawab. susah lah brader! apa pun tak dapat. 

ok fine ! belajar menerima kekurangan. I'll pray everytime after my solah, please Allah, give me a strength! berikan aku kekuatan.

T_T 

bila aku flashback balik, aku terfikir, "eh, kengkadang aku ni banyak silap menilai orang". for example, before this, aku tersangat hormat and respect this guy, he's so caring, baik hati, penuh manner, and lebih beragama, the reason why, aku sorang jelah yang tahu. ;) itu pada pandangan mata kasar aku, and then satu hari, aku ternampak dengan mata and kepala aku sendiri, dia naik motosikal dengan one girl. oh no. okay, maybe aku tersalah anggap dengan sikap dia sebelum ini, and adakah ia boleh dikategorikan sebagai "don't judge a book by its cover?" hmm, entahlah. 
okay, jangan salah faham, bukan niat aku nak buka pekung di dada sesiapa. sedangkan aku sendiri banyak salah laku di pandangan orang. tetapi itu adalah antara salah satu example yang boleh aku bagi.

bila jadi perkara-perkara macam ni, aku mulai meragui instinct aku. you know what? sebelum ni aku kagum sangat dengan instinct aku, but now, aku mula curious, "eh, betol ke apa yang aku fikir ni?"

eh, peninglah macam gini. macam tak kena, yess. macam ada banyak perkara yang tak kena. at least, dia boleh jadi pembimbing aku ke arah yang lebih baik. harapan aku sebelum ni la but now, hmmm. surprisingly, aku tertengok gambar itu, then tangan aku menggeletar. maksudnya? aku tak boleh terima kenyataan or what? susah kan, bila tak ada orang yang boleh dijadikan tempat berkongsi ni. susah !! berkali-kali aku bisikkan perkataan sabar pada diri aku, "salah tengok kot. dia bukan macam tu!" kata hati aku. tapi, realiti tetap realiti.

oh then aku terfikir, letak tepi semua itu ! maybe, he's not your right choice. eh, boleh ke aku kata macam tu? tak baik kan? then aku terfikir lagi, aku boleh ubah semua itu, step by step. aku dulu pun ambik masa yang lama juga kan untuk merubah sedikit demi sedikit. ok, beri peluang untuk dia dan untuk diri aku sendiri. "tetapkan hati aku Ya Allah!"

beri peluang. yes, aku perlu beri peluang untuk dia dan yang amat penting untuk diri aku sendiri. yang paling penting untuk diri aku sendiri. janganlah tersilap menilai orang lagi. mungkin apa yang terlihat dek mata kasar ini mempunyai maksud yang berlainan. mungkin? tapi itulah, untuk mendapatkan jawapan yang pasti sangat susah and rumit. T_T

No comments: